MV Transshelf

De MV Transshelf is een 34030 ton wegende semi-submersible. Ze is gebouwd in 1978 en daarom was
haar powermanagement systeem voor de huidige standaard achterhaald. Controlin BV heeft in 2012
voor de MV Transshelf een nieuw PMS ontworpen.

 

Systeembeschrijving

De energievoorziening op het schip bestond origineel uit 2 as-generatoren en 2 diesel-hulpgeneratoren.
Voor de modificatie is een derde dieselgenerator  toegevoegd aan de energievoorziening. Op de in totaal 5 generatoren zijn Comap generatorcontrollers geïnstalleerd . De hoofdverdeler heeft een complete update gehad om de energievoorziening redundant te maken, te voorzien voor een derde diesel-generator en om meerdere schakelmogelijk realiseerbaar te maken. Voor de nieuwe diesel-hulpgenerator is een compleet nieuwe onderverdeler geïnstalleerd, zodat deze generator zowel kan mee participeren in de energievoorziening of als voeding voor de cargo kan dienen.

Alle koppelschakelaar zijn voorzien van BTB (Bus-Tie-Breaker) controllers van Comap. Deze controllers maken het mogelijk om de generatoren in zogenaamde groepen te laten werken en overal het actief te synchroniseren van generatoren.

In totaal zijn er op de MV Transshelf 11 controllers van Comap geïnstalleerd. Het hele systeem heeft actieve onderlinge communicatie voor deadbus-close management, loadsharing, actieve synchronisatie en meer. Het PMS is met een semi-automatische filosofie ontworpen. De keuze van generatoren wordt door de operator gekozen. In geval van calamiteit en /of ongewenste situatie grijpt het PMS in.

Het complete system is bij Controlin BV in Ridderkerk gesimuleerd op een proefopstelling om een soepele inbedrijfname te garanderen. Voor de inbedrijfname is de software op een USB-stick gezet en op locatie geüpload. Het PMS is in samenwerking met de klant in China en Thailand inbedrijf genomen.

Dit project is bij Controlin BV in Ridderkerk gesimuleerd en op locatie inbedrijf genomen.

Orders en aanvragen sales@controlin.nl

keyboard_arrow_up Geef je mening