Retourneren

Heb je een foutief product besteld, hebben we jou het verkeerde product geleverd of is een product defect? In alle gevallen helpen wij je uiteraard graag zo snel mogelijk. Echter kunnen de kosten per retournering alleen al om de reden van retourneren enorm verschillen. Lees daarom eerst de retourvoorwaarden goed door.

Retourvoorwaarden Retourformulier
retourneren

Retourproces

Retourvoorwaarden

+

Reparatie en product aanpassen
Voor reparatie en onderzoek van geretourneerde producten hanteren wij de volgende voorwaardes:

Valt het product niet onder de garantie of is het niet bij ons gekocht? Dan rekenen we standaard onderzoeks- en eventuele (instel)kosten van €95,- per artikel. Afhankelijk van het fabricaat kunnen hier nog extra kosten bijkomen voor bijvoorbeeld de gebruikte materialen en uren. Voor de definitieve kosten neem gerust contact met ons op.


Verkeerd besteld?
In de volgende gevallen kunnen we artikelen helaas niet terug nemen:

  • Als het niet een voorraadartikel van Controlin is
  • Het artikel is gebruikt of beschadigd
  • De originele verpakking ontbreekt
  • Als het een klant specifiek product is dat speciaal voor jou geproduceerd is

Let op! Als de waarde van de producten die retour worden gestuurd boven de €2500,- netto is, neem dan contact op met je accountmanager.

Voor het terugnemen van producten die foutief besteld zijn of in later stadium toch niet nodig bleken te zijn, worden de volgende kosten in rekening gebracht:

  • Administratiekosten: €29,70 netto, exclusief BTW
  • Retourneringskosten: 25% van de netto verkoopwaarde van de geretourneerde artikelen

Foutief geleverd?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je vanuit ons een product verkeerd geleverd krijgt. In dat geval verzoeken wij je om het foutief geleverde product naar ons te retourneren onder vermelding van het unieke RMA-nummer. Dit product zullen we dan crediteren. Ook sturen we, indien op voorraad, direct een nieuw product naar je op en factureren we de kosten voor dit nieuwe product.

Retourformulier

Retourformulier

+

Sta je op het punt een product retour te zenden naar ons? Graag adviseren we om jezelf eerst het volgende af te vragen: heeft je retourzending te maken met een fout in levering of bestelling (denk aan foutieve aantallen of types), of is het een technisch probleem en functioneert het product niet zoals het zou moeten?

Contact

Neem direct contact op voor advies over producten, oplossingen of service.

Contact

Voor iedere markt die we bedienen versturen we jaarlijks enkele nieuwsbrieven met daarin de nieuwste ontwikkelingen over ons en de betreffende markt.